Grecia - Insula Aegina

Azi avem în plan să vizităm Insula Aegina. Ar fi 2 variante: să mergem pe jos sau cu mașina. Dacă mergem pe jos putem lua un vapor care va face mai puțin pe drum decât feribotul pentru mașini, însă vom fi cam limitați la deplasare pe insulă, unde nu știu dacă există vreun autobuz, altfel ar trebui să închiriem vreo mașină. Pentru o mai multă mobilitate am ales să mergem cu mașina noastră, mai ales pentru că nici nu ni s-a părut foarte scump să transportăm mașina cu feribotul. De la hotel ne-au ajutat să facem rezervare la feribot, așa că ne-am trezit de data asta ceva mai devreme și ne-am mișcat mai cu talent, căci trebuia să ajungem la oră fixă în portul Pireu. Ne îmbarcăm.

Mai urcasem înainte cu mașina pe bac, la Galați, pe care îl putem considera tot un feribot, doar că e folosit pentru distanțe mai scurte. Însă nu mi-am imaginat că vom urca cu mașina pe puntea aceasta îngustă ce dă roată vaporului, pe unde mă gândeam că circulă doar persoane, nicidecum că ar încăpea vreo mașină.

Drept dovadă, o mașină mai crăcănată nu a putut trece pe lângă un stâlp de rezistență fără a-și închide oglinzile. Mai aveam un stres: cum oare vom da cu spatele pe aici?

A fost un pic mai greu să ies din mașină, Cornelia a fost inspirată și coborâse mai devreme.

Pentru coborâre am înconjurat vaporul cu mașina și am ieșit pe partea cealaltă.

Ajungem pe insulă.

Chiar lângă port se află Situl Arheologic Aegina. Astfel începem cu el vizitarea.

Obiectivul cel mai însemnat de pe această insulă îmi părea a fi Templul Zeiței Aphaea. Ne îndreptăm într-acolo. Pe drum mai descoperim ceva interesant: Paliachora.

Și hotărâm că merită vizitarea, având în vedere că timp avem suficient. Chiar în apropierea Mănăstirii Agios Nektarios se află un deal, iar pe acest deal am văzut mai multe mici construcții din piatră, rămase mai mult în ruină.

Dacă nu am fi văzut indicatorul Paliachora îndreptat spre ele, nu le-am fi băgat în seamă.

Aflăm că Paleachora înseamnă în greacă "orașul vechi". Deci pe acest deal a fost odată, demult, așezarea - cetate a insulei Aegina. Privind spre deal, ne dăm seama că nu a mai rămas mare lucru din ea.

Aveam să aflăm, pe măsură ce urcam dealul, că toate aceste construcții de piatră sunt doar biserici. Aș fi crezut că acesta este de fapt un drum ecleziastic sau ceva de genul acesta. Nu știu de ce, dar parcă mi se părea cunoscut numele de Paleochora.

Acestea sunt doar câteva din bisericile descoperite:

Agios Dyonisios,

Agios Elefterios,

Agios Minas,

Agios Dimitrios și Agios Georgios.

Acestea sunt bisericile "înfrățite" din vârful dealului.

La coborâre mai încercăm să trecem și pe la alte bisericuțe, însă acestea ori erau închise ori erau acoperite de vegetație și astfel era imposibil accesul în interior.

Intrăm să vizităm și Mănăstirea Agios Nektarios.

Apoi ne îndreptăm spre Templul Zeiței Aphaea.

Cu acesta încheiem lista de obiective ce ni le propusesem a le vedea astăzi. Acum suntem liberi de program până la următorul feribot spre Pireu.

Așa că urcăm în punctul cel mai înalt de pe insulă, unde am putut ajunge cu mașina, pentru a privi împrejurimile insulei.

Mergem să admirăm farul de pe insulă.

Și la final testăm apa.

Aceasta are o culoare impresionantă, este curată, temperatura este optimă, însă pietrele de pe fundul mării nu prea te lasă a te deplasa relaxat.

Aici am întâlnit primul român ce lucrează în Grecia. Urma să mai întâlnim și alții în zilele următoarele. Nu au fost chiar mulți, însă au fost împrăștiați în toate colțurile Greciei. Niciuna din persoane nu dădea impresia că o duce prea bine pe aici, însă s-au bucurat să ne vadă.

Gata, ne îmbarcăm pentru a ne întoarce.

Mâine urmează să părăsim Atena, vom pătrunde în Peninsula Peloponez. Așa că trebuie să ne luăm la revedere.