Islanda - Cascada Goðafoss, Akureyri și nu numai

Cu 1 săptămână înainte de a pleca în vacanță primesc un mail cu label "urgent". Titlul mailului aproape că m-a dus cu gândul că e phishing și era cât pe ce să îl arunc direct la gunoi. Dar m-a împins curiozitatea să văd ce tactici mai inventează ăștia. Una din gazdele noastre ne anunța că nu ne mai poate primi. Era vorba de cazarea zilei de azi. Ne oferea varianta să anulăm gratuit sau să ne cazeze în alt hotel. Interesantă asta cu anulare gratuit, în timp ce eu plătisem toată valoarea cazării, cu aproape 1 an de zile înainte! Hai că varianta cu alt hotel sună acceptabil. Era un hotel cu review-uri bune, cu facilități mai bune. Aproape că m-a convins să accept alternativa asta. Apoi mă uit la locația hotelului. M-aș fi așteptat să fie la 20-30 km distanță, dar 150 km nu mi-ar fi trecut prin cap. Păi și-așa avem distanță mare de parcurs de la locația anterioară, acum vom avea și mai mult de mers. Ce-i drept asta ne va reduce din distanța imensă ce am fi avut-o de parcurs la plecare spre urmatoarea locație. Dar trebuia să mai prindem în itinerariul zilei încă 2 obiective, care altfel le-am fi vizitat la plecare. Dar nu mai ajungeam la acestea pe lumină, deci nu e bine. Ca să le vizităm la plecare ar însemna să ne întoarcem din drum vreo 80 km. Nu, nu e bine. Am răspuns gazdei că niciuna din variante nu prea sună bine. Eram totuși pregătit să accept varianta 2, căci să anulez și să îmi caut cazare în acest moment ar fi însemnat să dăm aproape dublu față de prețul plătit inițial. În niciun caz! Am primit răspuns că nu are altă soluție și va lăsa booking-ul să găsească o soluție. Și am primit o variantă de cazare foarte aproape de prima, cam 1 km distanță, cu 50% mai scumpă și cu ceva mai puține facilități. Va trebui să mergem acolo, să plătim, să trimitem la booking dovada de plată și ulterior vom primi banii înapoi. Pentru 1 noapte cred că e foarte bine, nu merită să mă mai stresez. Acolo ne vom caza!

Parcă e din ce în ce mai frig. În nordul Islandei este mai frig decât în sud și vine iarna mai repede. Trecem la vestimentația de iarnă.

Oprim la Cascada Goðafoss. Cascada Goðafoss ne rămăsese restanță din Circuitul de diamant, pe care l-am făcut ieri.

La Cascada Goðafoss avem 2 variante să o admirăm, de pe malul stâng sau de pe malul drept. Am ales și noi parcarea cea mai apropiată care ne-a ieșit în cale.

Parcarea de vizavi se află practic pe o insulă, dar nu realizezi asta decât dacă te uiți pe hartă.

Însă doar de pe partea noastră poți ajunge foarte aproape de cascadă.

Poți trage cu ochiul chiar și "sub fustița" cascadei.

Ne îndreptăm spre Akureyri. Aici ar trebui să trecem printr-un tunel. De la închirierea mașinii ne-a avertizat despre acest tunel. Dacă vom alege să trecem prin el va trebui să plătim online ori înainte ori după ce vom trece prin el. Dar există o variantă de ocolire ce ne scapă de plată și în plus vom beneficia și de niște peisaje frumoase. Am optat pentru varianta de ocolire.

Akureyri este considerată capitala regiunii de nord. Aici ne-a sărit în ochi inimioara semafoarelor.

Dacă nu vrem să lăsăm pentru ultima sută de metri achiziționarea unui nou troller, căci pe cel vechi ni l-au aranjat angajații wizzair de nu mai poate fi utilizat, ar trebui să căutăm aici.

Mă cam sperie prețurile de aici, dar nu prea avem încotro. Și în Reykjavík e posibil să fie și mai scumpe. Doar la pachet de 3 bucăți pot ăștia să vândă trollere? Nu avem nevoie decât de unul. Mergem și în alt magazin să căutăm. Găsim să cumpărăm și doar 1 bucată, doar că era mai scump decât pachetul de 3. Ne întoarcem și le luăm pe cele 3. Gata, am scăpat de-o grijă.

Apoi am rămas uitați la vitrina cu prăjituri.

Islandezii au multe povești cu troli.

Ne îndreptăm spre cazare mai întâi.

Apoi mergem la Ferma Glaumbær.

Urmează Biserica Grafarkirkja, aceasta fiind cea mai veche biserică creștină din Islanda.

Nu a fost chiar aproape Biserica Grafarkirkja, dar nu ne-a părut rău că ne-am plimbat până acolo. Orice plimbare este prilej de a vedea alte și alte peisaje.

Detalii traseu și program

10:00 - 10:40 ::: Reykjahlid, Iceland (A) - Cascada Goðafoss => 48.72 km (40 min.)
10:40 - 11:10 ::: B. Cascada Goðafoss (parcare): 65.684319 -17.548599; (obiectiv): 65.682831 -17.550274; (30 min.)
11:10 - 12:59 ::: Cascada Goðafoss - Ferma Glaumbær => 136.03 km (1 oră 49 min.)
12:59 - 13:19 ::: C. Ferma Glaumbær (parcare): 65.611237 -19.505417; (obiectiv): 65.610970 -19.504610; (20 min.)
13:19 - 14:01 ::: Ferma Glaumbær - Biserica Grafarkirkja => 48.38 km (41 min.)
14:01 - 14:21 ::: D. Biserica Grafarkirkja (parcare): 65.870598 -19.372499; (obiectiv): 65.869629 -19.368309; (20 min.)
14:21 - 14:59 ::: Biserica Grafarkirkja - Varmahlíð, Iceland (E) => 44.28 km (37 min.)
TOTAL = 277.41 km (4 ore 59 min.)